mandag 22. desember 2008

21.12.08

Hei igjen alle sammen!
Nå har jeg satt mann og barn igjen i båten mens jeg sitter på bar og koser meg :-)
Jeg har fått smisket til meg passordet jeg trenger for å komme inn på nette. Dette er eneste stedet jeg får koblet meg opp med trådløs nettverk, men siden vi ligger for anker og ikke betaler havneavgift får vi ikke tilgang til passordet.
I morgen drar vi videre etter å vært på St. Martin i snart en uke. Øya er fransk og det bugner av deilig mat og flotte butikker. Vi har fått kjøpt nestes alt vi trenger til båt, mat og julegaver.
I går fikk vi erfare hvor lett det er å stjele en jolle…
Vi var ute og koste oss med is som seg hør og bør i disse juletider. Når vi skulle ta jolla hjem fant vi ut at låsen hadde slått seg og vår umulig å få opp. Det kom til og med behjelpelige franskmenn med olje for å se om det hjalp. Det endte med at Bengt ble kjørt ut til Theo av en snill mann og hentet en gedigen avbiter!! Vi lå pent lagt til kai i en hestesko utenfor ca 15 restauranter med gjester når Bengt lite diskret kleppet over låsen.

I morgen drar vi til St. Stasia og dagen etter til St. Kitts hvor vi skal feire julaften. Vi tar det i korte etapper siden mor synes den siste seilasen vi hadde var litt drøy. Vi brukte 20 timer fra Anagada med kuling og ca 5 meter bølger. Med rekka under vann, bøler som skyllte over dekk og oppkast både over og under dekk, fant jeg ut at jeg på mine gamle dager er blitt en godværs seiler…..


Obs da!!
Gikk tom for batteri gitt.

…..Så satt jeg der da, alene på en bar og ventet på å bli hentet. Da var det ikke annet å gjøre enn å bestille en Carib til. Eller når sant skal sies så bestilte jeg førs en BBC som de ikke viste hvordan de skulle lage. Så bestilte jeg en Strawberry daiquiri som endte like dann. Jeg endte opp med en Carib til, men mens jeg satt der kom de med et forsøk på strawberry daiquiri. Det viste seg at David som var så snill og gi meg tilgang til nette kjøpte baren først i November. Han trengte derfor litt hjelp til å smake til disse drinkene. Vel, vel, slik var den historien og humøret var på topp når jeg ble hentet i går kveld :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar